SKIN TECHNOLOGY



Jag använder mig utav märket Nimue och den serien jag har heter Youth. Det enda som har funkat på mig och jag har lidit av akne sedan jag var liten så ni kan tänka er hur många olika medel jag har testat. Dem som är på bilden är de jag använder mest. En sak som jag är helt beroende av är spoten, den tar bort finnar på nolltid!

Från höger: Jag börjar med att tvätta ansiktet med cleansing gel, både morgon och kväll. Den tar bort smink och annat smuts. Sen tar jag Facial balance, också både morgon och kväll. Den ger fukt mycket fukt. Efter de så tar jag active blemish control, bara på kvällen. Den tar bort finnar över natten, helt underbart! Min purifying mask använder jag bara ibland när det behövs.

TIPS!! Det viktiga när man har akne eller känslig hud är att inte ta sig i ansiktet så mycket, det finns så mycket bakterier som kommer in i porerna och förstör ännu mer. Tvätta händerna innan du tar dig i ansiktet, spec om du ska klämma finnar. Sen när du tvättar ansiktet ska du ta toapapper istället för handuk(om du inte byter den ofta såklart) för på handuken finns det bakterier och om man inte byter den så ofta så ja, det blir inte bra. Det är sånt man inte tänker på. Jag torkar ansiktet bara med toapapper och det hjälper faktiskt, man känner skillnad. En annan grej är att byta örngott för där samlas det OCKSÅ otroligt mycket bakterier, tänk på detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0